KUNTOTESTAUS

Oman kunnon kartoittaminen on hyödyllistä! Tulokset kertovat sinulle tämänhetkisen tilanteen, ja auttavat suuntaamaan kuntoilua oikeaan suuntaan. Tulosten läpikäyminen inspiroi, ja antaa merkittävän määrän harjoittelumotivaatiota! Liikuntaharrastusta aloittavat, kuntoilijat, urheilijat, urheiluseurat ja joukkueet: tervetuloa Liikuntakeskus Coren testiasemalle Kellon Corelle! Kuntotestit saatavilla myös lahjaksi / lahjakorttina.


1: KUNTOKARTOITUS

KUNTOKARTOITUS 99€

Kattava testikokonaisuus, joka antaa tietoa kunnon eri osa-alueiden tämänhetkisestä tilanteesta. Sisältää:
1) Esitietolomake, alkukeskustelu ja verenpaineen mittaus
2) Kehonkoostumusmittaus
3) Liikkuvuustesti
4) Lihaskuntotesti päälihasryhmille
5) Kestävyystesti polkypyöräergometrilla tai juoksumatolla
6) Testipalaute ja harjoitusohjeet
Mukaan saat kehonkoostumusmittauksen tulosraportin sekä suulliset ja kirjalliset ohjeet oman kunnon kehittämiseksi!


2: KEHONKOOSTUMUSMITTAUKSET

INBODY KEHONKOOSTUMUSMITTAUS 20€

Helppo, nopea ja luotettava kehonkoostumus-mittaus! Motivoi pitämään huolta terveellisistä ravintotottumuksista ja riittävästä liikunnasta, joilla on suuri merkitys terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitämisessä. Inbodymittari on puntarin kaltainen laite, johon astutaan avojaloin. Suosituksena on, että vaatetus on kevyt (esim. jumppahousut ja t-paita), jolloin paino on mahdollisimman lähellä oikeaa. Mittaus tapahtuu minuutissa. Mittauksen jälkeen saat monipuolisen ja selkeän A4-raportin mukaasi. Raportti toimii lähtökohtana suunniteltaessa jatkotoimenpiteitä yhdessä ammattilaisten kanssa.

RASVAPROSENTIN PIHTIMITTAUS 10€

Pihtimittaus tehdään mittaamalla ihopoimujen paksuus eri kehonosista. Mittauspaikkoja on neljä: ojentaja, hauis, lapaluun alakulma ja suoliluun harju. Kustakin kohdasta otetaan kolme mittausta ja lasketaan näiden mittausten keskiarvo. Mittaukset tehdään dominoivalta puolelta eli oikeakätisillä oikealta puolelta. Arvio kehon rasvaprosentista saadaan laskemalla mittauskohtien keskiarvotulos yhteen ja vertaamalla tulosta viitearvotaulukkoon.


3: KESTÄVYYSKUNNON KARTOITUS

POLKUPYÖRÄERGOMETRITESTI 60€

Luotettava ja miellyttävä kestävyyskunnon mittaustapa, joka sopii niin terveysliikkujille kuin kuntoilijoillekin. Testi kartoittaa hengitys- ja verenkiertoelimistön suorituskykyisyyden ja kunnon muodostamaa kokonaisuutta. Testissä saadaan arvio maksimaalisesta hapenottokyvystä. Testi alkaa verryttelyllä. Testin käynnistyessä polkemista jatketaan vastusta kevyesti kasvattamalla, kunnes saavutetaan 85% tai 100% syketaso. Saat numeeristet ja graafiset tulokset, vertailun ikäluokkasi viitearvoihin kuntoluokkineen sekä enkilökohtaisen liikuntaohjelman sykesuosituksineen eri kestävyyden osa-alueille.
Laktaattimittaus + 30€


TESTAUSVASTAAVA ARTO KIVIMÄKI

Kuntotestiasemalla asiakkaiden kunnonkartoituksesta vastaa Arto Kivimäki.

"Intohimoinen voima- ja kestävyysharjoittelu on ollut sydäntäni lähellä lapsesta saakka. Muistan hyvin kun lätkätreeneissä 80-luvulla juostiin kentänrannan jyrkkiä rantatöyräitä uudelleen ja uudelleen, yhtäkkiä paha olo vaihtuikin hyväksi oloksi ja saavuttiin sille kuuluisalle mukavuusalueelle. Viime vuosina sisäpyöräilystä on löytynyt vastaavia endorfiinifiiliksiä. Corella olen oikeastaan treenannut jo vuodesta 1987 alkaen.

Vuosien varrella olen osallistunut moniin kilpailuihin, voimanostossa saavutuksina jopa SM- ja PM- mitaleita. Massahiihdoistakin olen löytänyt itseni kymmeniä kertoja, ja viime vuosina kansainvälisten triathlontapahtumien haastavuus ja toisaalta elämyksellisyys ovat kiehtoneet kovasti. Jopa talviuinnista on löytynyt mielekästä harrastusta, ja SM-kisoissa tietenkin on kilpailtu jo viidesti! Inhimillisen suorituskyvyn ääriarvojen etsiminen ja löytäminen on ollut tärkeää, tiedetäänhän että jopa 20% voimavaroista on piilossa odottamassa kutsua että niitä tarvitaan.

Olen valmistunut liikuntatieteen maisteriksi (liikuntateknologia), suuntautumisaineena valmennus- ja testausoppi. Graduni tein nopeusvoimaharjoittelun vaikutuksista triathlonin juoksuun.

Kellon Coren testiasemalla palvelemme niin kuntoilijoita kuin pidemmällekin ehtineitä urheilijoita monipuolisilla testipatteristoilla. Erityistä hyötyähän olisi tehdä alku- ja lopputestit sopivan harjoitusjakson ympärille harjoittelun vaikutusten selvittämiseksi. Tämä antaisi valmennuksen käyttöön tietopohjaa, jotta seuraava harjoituskausi voi pureutua tarkemmin kunkin kehitettäviin ominaisuuksiin."

Tervetuloa testiasemalle!

Arto Kivimäki
LitM


VARAA AIKA KUNTOTESTIIN TAI KEHONKOOSTUMUSMITTAUKSEEN


OSTA VERKKOKAUPASTA