JUMPAT JA KEHONHUOLTO

* Suosittelemme osallistumispaikan ennakkovarausta.
* Osallistumispaikkoja on tunneille hieman normaalia vähemmän, näin pyrimme mahdollistamaan turvaetäisyyden kanssatreenaajiin
* Huolehdithan ohjatulle tunnille saapuessasi käsien desinfioinnista. Desinfiointipiste löytyy heti liikuntatilan ovelta
* Liikuntavälineet desinfioidaan henkilökunnan toimesta. Halutessasi voit lisäksi pyyhkiä desinfiointiaineella käyttämäsi välineet
* Suosittelemme oman suurehkon pyyhkeen ottamista mukaan useimmille ryhmäliikuntatunneille. Sopiva koko on yleisimmin jumppamaton peittävä pyyhekoko.

Huomioithan!
Kiinnitämme nyt erityishuomiota siihen, että kaikilla on mahdollisuus pitää vähintään 1-2m turvaetäisyys kanssatreenaajiin. Siivoamme tehostetusti ja velvoitamme kaikki asiakkaamme käsien desinfiointiin saapuessa ja lähtiessä sekä desinfioimaan kaikki käyttämänsä laitteet ja liikuntavälineet.


PUMPPI

Lihaskuntotreeni levytankoa ja – painoja apuna käyttäen. Tällä tunnilla määrittelet itse käyttämäsi painojen määrän: aloita kevyesti - jopa vain tangolla. Lisää vähitellen levykiekkojen määrää tankoon. Huomaat kehityksen nopeasti: voima kasvaa ja lihakset kiinteytyvät!

KUNTOPIIRI

Kuntopiiri on pienryhmätunti kuntosalilla. Siihen kuuluu ennakkoon merkityt kuntosalilaitteet / liikkeet, jotka ohjaaja näyttää ja opastaa ennen harjoituksen alkua. Sen jälkeen jokainen valitsee itselleen aloitusliikkeen, ja aloitetaan kuntopiirikierros edeten laitteelta / liikkeeltä toiselle numerojärjestyksessä. Ohjaaja opastaa liikkeissä ja laitteiden säädöissä. Treenin tehoon vaikuttavat osallistujien itse tekemät painovalinnat. Näin ollen harjoituksen voi tehdä kevyesti tai todella tehokkaasti. Kuntopiiri on oiva tunti niin vasta-alkajille kuin kuntosaliharjoittelun konkareillekkin! Varaathan n.10min aikaa omatoimiseen lämmittelyyn ennen tunnin alkua!

LATINOFIT

Latinofitissä liikutaan tanssin askelilla latinalaisen musiikin tahdittamana. Askellukset ovat helppoja ja tehoalue on kevyt. Hyvän musiikin ja fiiliksen innostamana latinofitin voi tehdä myös keskiraskaasti! Tälle tunnille voivat kaikki osallistua, aiempaa tanssitaustaa ei tarvitse olla.

PILATES

Rauhallinen tunti, jonka kokonaisvaltaiset liikkeet vahvistavat koko kehoa. Erityisesti keskitytään keskivartalon lihasten aktivoimiseen ja voimistamiseen. Pilates on suositeltava harjoitusmuoto ihan jokaiselle! Aiempaa kokemusta lajista ei tarvitse. Tunnilla jokainen saa harjoittaa lihaksiaan omalla tahdilla ja halutulla tasolla. Erityisesti tunti sopii sinulle, joka haluat parantaa ryhtiä, kehittää kehon tasapainoa ja vahvistaa kehon syviä lihaksia.

Joogan ajatusmaailma, Mindwellness ja itsensä kuunteleminen, sekä hetkessä eläminen ovat myös vahva osa Pilates-tunnin henkeä.

SELKÄYSTÄVÄLLINEN PILATES

Fysioterapeutin ohjaama- Selkäystävällinen pilates tunti edistää selän terveyttä, lisää rangan liikkuvuutta, vahvistaa selkärankaa tukevia lihaksia ja parantaa kehonhallintaa sekä ryhtiä. Harjoittelussa keskitytään löytämään keskivartalon syvät lihakset ja opitaan kontrolloimaan kehon asentoa, jossa selkäranka kuormittuu mahdollisimman oikealla tavalla. Nämä taidot ovat siirrettävissä suoraan arkielämään, ja niiden ansiosta selkä pysyy paremmassa kunnossa. Välineenä voidaan käyttää esim. pilates-palloa tai vastuskuminauhaa. Pilates sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille.

SUOMIJUMPPA

Tunti alkaa helpolla askellusosuudella, jossa hyvä suomalainen musiikki nappaa mukaan hyvään fiilikseen! Askelluksen jälkeen tehdään lihaskuntoliikkeitä joko oman kehon painolla, käsipainoilla tai kuminauhalla. Hauska, kaikille sopiva tunti suomalaisen musiikin rytmittämänä!

SYKELATINO

Sykelatino on vauhdikas tanssitunti, jossa pääset tutustumaan eri latinalaistansseihin. Tunnilla tehdään jokaiseen tanssiin helppo koreografia ja tunti sopii kaiken tasoisille tanssijoille. Tule yhdessä hikoilemaan, pitämään hauskaa ja nautiskelemaan ihanista rytmeistä!

SYVÄVENYTTELY

Syvävenyttelyssä käydään läpi koko kehon lihaksistoa. Venytykset ovat pitkäkestoisia ja näin saavutetaankin kehon liikelaajuuksien ääriasentoja. Syvävenyttely helpottaa lihaskireyksiä, vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja auttaa pitämään nivelet liikkuvina ja jänteet elastisena. Venyttelyharjoitusten jälkeen tehdään rentoutusharjoitus, joka – paitsi rauhoittaa mieltä ja kehoa- tehostaa mm. kuona-aineiden poistumista.



ZUMBA ®

ZUMBA ® on mukaansa tempaava dance & fitness-tunti! Tunti yhdistelee sekä jumppa- että tanssiaskelia. Tällä rytmikkäällä ja tanssillisella tunnilla irtoavat taatusti sekä hikipisarat että hymy!

Sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta zumbasta tai tanssimisesta. Tule nauttimaan menevästä latinalaisesta musiikista ja hyväntuulisesta liikunnasta!