TOIMINNALLINEN HARJOITTELU

Toiminnallinen harjoittelu on tämän hetken trendilaji niin nuorten kuin aikuistenkin keskuudessa!


ALOITA FUNCTIONAL SPARKISTA

Treenaatko Kellon Corella? Tutustu toiminnalliseen harjoitteluun ja kohota kuntoa Functional Spark- tunneilta! Spark- tunnilta voit löytää kipinän lajiin, jossa kuntoillaan monipuolisesti ja joka tarjoaa rajattomat mahdollisuudet kehittää mm. liikkuvuutta, kestävyyttä, voimaa, nopeutta ja taitoa. Harjoittelu on paitsi kuntoa monipuolisesti kehittävää, myös ennenkaikkea hauskaa! Functional Spark tutustuttaa sinut lajin sanastoon, välineisiin ja liikkeisiin. Jos laji tuntuu omalta ja itselle sopivalta, niin voit jatkaa harjoittelua Sparkissa tai edetä peruskurssille.

NUORTEN FUNKKIS YLI 13-VUOTIAILLE

Omat treeniryhmät nuorille! Mukava ja monipuolinen harrastusmahdollisuus, jossa kehittyvät niin kehonhallinta, erilaiset motoriset taidot, hypyt, voimisteluliikkeet kuin turvalliset nostotekniikatkin. Paitsi mukavana harrastuksena, toiminnallinen harjoittelu sopii myös eri urheilulajien oheistreeneiksi.

ILMOITTAUDU PERUSKURSSILLE!

Toiminnallisen harjoittelun peruskursseja järjestetään Kellon Corella. Lajin perusteita on mukava opetella muiden vasta-alkajien kanssa! Peruskurssin kesto on ryhmäkoosta riippuen 4-5h ja hinta 80€. Peruskurssille osallistuaksesi sinulla ei tarvitse olla liikuntakorttia Corelle. Mikäli sinulla on Coren kuukausiasiakkuus (Kello tai Haukipudas), pääset peruskurssille etuhintaan 40€.

Lauantai: ergometrien käyttö, yleiset alkulämmittelyliikkeet, liiketaito, kehonpaino/ voimistelu ja eri välineillä tehtävät liikkeet (mm. kahvakuulat, boxit ja kuntopallot.
Sunnuntai: lämmittelyt/mobilityt, perusteet levytankoharjoitteluun, painonnosto tekniikkaa keppijumppana.

Ilmoittaudu peruskurssille klikkaamalla valitsemaasi peruskurssiajankohtaa sinisen tekstin kohdalta.

TERVETULOA PERUSKURSSILLE!

PERUSKURSSILTA BASIC- TUNNILLE

Functional Basic on toiminnallisen harjoittelun aloittelijatunti, jolle voit osallistua Kellon Corella peruskurssin käytyäsi. Tunnilla treenataan toiminnallisen harjoittelun perusteita sekä vahvistetaan kuntopohjaa kestävyydessä, voimassa, nopeudessa, tasapainossa sekä liikkuvuudessa. Kun olet rakentanut kuntopohjaa ja lajitaitoa Basic- tunneilla, voit siirtyä Functional- tunneille.


BASICISTA FUNCTIONAL- TUNNEILLE

Functional eli toiminnallisen harjoittelun tunneille voit osallistua Kellon Corella peruskurssin ja Functional Basic- tuntien jälkeen. Tuntien treenit vaativat lajin tuntemuksen ja etenevät ohjelmoinnin mukaan. Päätreenipäiviä on kolme, maanantai, keskiviikko ja perjantai.


Yleisiä kysymyksiä

Tuleeko minun käydä peruskurssilla, olen kyllä harjoitellut salilla vuosikausia ja toiminnallinen harjoittelukin on minulle tuttua? Tuleeko minun käydä peruskurssilla, minulle on tuttua levytanko/painonnosto harjoittelu mutta ergometrit ja voimistelut ei? Miksi minun tulee käydä peruskurssilla, vaikka toinen asiakas ei käynyt?

Vastauksia

Mikäli omaat kokemusta toiminnallisesta harjoittelusta jo pidemmältä ajalta (6kk+) tai olet suorittanut On Ramp kurssin CrossFit salilla ja osaat perusteet kyseisille asioille/liikkeille mitä kurssilla käydään läpi - olet tervetullut mukaan suoraan ilman peruskurssia. Tässä lista liikkeistä /asioista jotka sinun tulee hallita ennen tunneille osallistumista :

- Ergometrien käyttö ja tekniikat soutuun, hiihtoon, eri pyörien käyttöön.

- Tempaus kyykkyyn & Rinnalleveto kyykyn kautta+ ylöstyöntö levytangolla

- Käsilläseisontapunnerrukset / Leuanvedot / Kippausliike

- Seinäpallon heitot, kahvakuulien ja käsipainojen kanssa tehtävät perusliikkeet kuten heilautukset, tempaukset ja kyykkyliikkeet.

Tarjoamme mahdollisuuden osallistua vain toiselle päivälle mikäli omaat perusteet esimerkiksi juuri painonnostoon/levytanko harjoitteluun! Muussa tapauksessa kurssi täytyy käydä ensin, jotta on turvallista osallistua sekä varmempi ote aloittaa uusi harrastus. Tämä on myös reiluin tapa toimia kanssa treenaajia kohtaan! Kurssi on suositeltava ja hyvä käydä jos olet vähänkään epävarma tietoisuudestasi/osaamisesta! Kertaus on aina hyvästä ja yleensä myös opettaa jotain uutta, tervetuloa mukaan treeneihimme!