TOIMINNALLINEN

Toiminnallinen harjoittelu on erittäin suosittu liikuntamuoto mm. monipuolisuutensa vuoksi. Treeneissä huomioidaan niin kestävyys, voima, nopeus, tasapaino kuin liikkuvuuskin.

FUNKKIS

Uudet tunnit alkavat Haukiputaan Corella! Funkkis on toiminnallisen harjoittelun kuntoilutunti, jossa treenataan neljällä portaalla vuoroin kestävyyttä ja lihaskuntoa haastaen. Tehoaluetasoja on kolme:
1) Funkkis Start 45min: kevyttehoinen aloittelijatunti
2) Funkkis Beat 45min: keskiraskas kuntoilutunti
3) Funkkis Hiit 30min: tehokas harjoitus
Mukana harjoituksissa ovat mm. ergometrilaitteet, juoksumatot, pyörät ja kahvakuulat.

FUNCTIONAL SPARK

Kellon Corella! Tutustu lajiin ja kohota kuntoa Sparkissa. Functional Sparkissa voit tutustua toiminnalliseen harjoitteluun ja löytää kipinän lajiin jossa kuntoillaan monipuolisesti ja joka tarjoaa rajattomat mahdollisuudet kehittää mm. liikkuvuutta, kestävyyttä, voimaa, nopeutta ja taitoa. Harjoittelu on paitsi kuntoa monipuolisesti kehittävää, myös ennenkaikkea hauskaa! Functional Spark tutustuttaa sinut lajin sanastoon, välineisiin ja liikkeisiin. Jos laji tuntuu omalta ja itselle sopivalta, niin voit jatkaa harjoittelua Sparkissa tai edetä peruskurssille.

PERUSKURSSI

Kellon Corella! Opi lajin perusteet peruskurssilta. Kellon toimipisteessä toiminnallisen harjoittelun perusteet opitaan peruskurssilla, jossa harjoittelu sujuu mukavasti muiden vasta-alkajien kanssa. Peruskurssi on kaksipäiväinen kokonaisuus, joka sisältää:

Lauantai: ergometrien käyttö, yleiset alkulämmittelyliikkeet, liiketaito, kehonpaino/voimistelu ja eri välineillä tehtävät liikkeet (mm. kahvakuulat, boxit ja kuntopallojen käyttö.

Sunnuntai: lämmittelyt/mobilityt, perusteet levytankoharjoitteluun, painonnosto tekniikkaa keppijumppana.

Kesto: la + su klo 12-14.30
Hinta: 80€/2pvä tai 40€/1pvä
Hinta Coren jäsenille: 40€/2pvä tai 20€/1pvä

Valmentaja Miro Jussila

Yleisiä kysymyksiä

Tuleeko minun käydä peruskurssilla, olen kyllä harjoitellut salilla vuosikausia ja toiminnallinen harjoittelukin on minulle tuttua?

Tuleeko minun käydä peruskurssilla, minulle on tuttua levytanko/painonnosto harjoittelu mutta ergometrit ja voimistelut ei?

Miksi minun tulee käydä peruskurssilla, vaikka toinen asiakas ei käynyt?

Vastauksia

Mikäli omaat kokemusta toiminnallisesta harjoittelusta jo pidemmältä ajalta (6kk+) tai olet suorittanut On Ramp kurssin CrossFit salilla ja osaat perusteet kyseisille asioille/liikkeille mitä kurssilla käydään läpi - olet tervetullut mukaan suoraan ilman peruskurssia.

Tässä lista liikkeistä /asioista jotka sinun tulee hallita ennen tunneille osallistumista :

Ergometrien käyttö ja tekniikat soutuun, hiihtoon, eri pyörien käyttöön.

Tempaus kyykkyyn & Rinnalleveto kyykyn kautta+ ylöstyöntö levytangolla

Käsilläseisontapunnerrukset / Leuanvedot / Kippausliike

Seinäpallon heitot, kahvakuulien ja käsipainojen kanssa tehtävät perusliikkeet kuten heilautukset, tempaukset ja kyykkyliikkeet.

Tarjoamme myös jatkossa mahdollisuuden osallistua vain toiselle päivälle mikäli omaat perusteet esimerkiksi juuri painonnostoon/levytanko harjoitteluun!

Muussa tapauksessa kurssi täytyy käydä ensin, jotta on turvallista osallistua sekä varmempi ote aloittaa uusi harrastus. Tämä on myös reiluin tapa toimia kanssa treenaajia kohtaan!

Kurssi on suositeltava ja hyvä käydä jos olet vähänkään epävarma tietoisuudestasi/osaamisesta!

Kertaus on aina hyvästä ja yleensä myös opettaa jotain uutta, tervetuloa mukaan treeneihimme!

FUNCTIONAL BASIC

Functional Basic on toiminnallisen harjoittelun aloittelijatunti, jolle voit osallistua peruskurssin käytyäsi. Tunnilla treenataan toiminnallisen harjoittelun perusteita sekä vahvistetaan kuntopohjaa kestävyydessä, voimassa, nopeudessa, tasapainossa sekä liikkuvuudessa. Kun olet rakentanut kuntopohjaa ja lajitaitoa Basic- tunneilla, voit siirtyä Functional- tunneille.

FUNCTIONAL

Functional eli toiminnallisen harjoittelun tunneille voit osallistua peruskurssin ja Functional Basic- tuntien jälkeen. Toiminnallinen harjoittelu on erittäin suosittu liikuntamuoto mm. monipuolisuutensa vuoksi. Treeneissä huomioidaan niin kestävyys, voima, nopeus, tasapaino kuin liikkuvuuskin.