JUNNUJEN BRASILIALAINEN JU-JITSU (6-12v)
Brasilialainen ju-jitsu on perinteisestä japanilaisesta jujitsusta ja judosta kehitetty kamppailu- ja itsepuolustuslaji. Tässä lajissa ”kamppaillaan ja painitaan” etupäässä maassa.

JUNNUJEN KICK BOXING (6-12v)
Kickboxing eli Potkunyrkkeily on moderni ja pelkistetyn tehokas kamppailumuoto. Tässä lajissa ”kamppaillaan” pystyssä.

Junnujen ryhmissä harjoittelu alkaa liikunnallisista perustaidoista ja kamppailuliikunnan perusperiaatteiden oppimisesta. Tekniikkaharjoittelu on leikinomaista: junnuille suunniteltua ja turvallista. Jokaisella tunnilla opitaan uutta. Junnuryhmissä korostuu mukava tekeminen, liikunnan ilo ja lajitaitojen oppimisen riemu! Samalla kunto kasvaa, ja tullaan kehittäneeksi kuin huomaamattaan mm. kehonhallintaa ja motorisia taitoja. Yksi hienoimmista vaikutuksista liittyy henkiseen kasvuun. Itsetunto kasvaa, ujokin lapsi saa usein tärkeää varmuutta itselleen. Mielenhallinta paranee, opitaan hallitsemaan välillä liiankin vauhdikkaaksi nousevaa aktiivisuutta. Opitaan myös oikeellisia tapoja itsensä puolustamiseen, mikä sekin on lasten maailmassa tärkeää.

Lajeihin voi tulla tutustumaan milloin vain. Jos laji tuntuu mieluisalta, kannattattaa ilmoittautua seuraavalle peruskurssille. Sen jälkeen voi osallistua harrastajaryhmiin. Treeneihin kannattaa varata t-paita ja verkkarit tai shortsit, joissa ei ole neppareita, taskuja tai vetoketjuja.   Juomapullo on hyvä olla mukana. Kynnet kannattaa leikata lyhyeksi. Huolehditaan hyvästä hygieniasta! Jalat pestään ja kuivataan ennen tatamille tuloa. Tatamilla ollaan avojaloin. Pukuhuoneesta tatamille siirtymiseen kannattaa varata esim. sisäsandaalit.
NUORTEN KICK BOXING (13-16v)
Kickboxing eli Potkunyrkkeily on moderni ja pelkistetyn tehokas kamppailumuoto. Lajissa käytettyjä tekniikoita ovat mm. nyrkkeilylyönnit, kiertopotkut, etupotkut, kääntöpotkut, hyppypotkut, heitot ja pyyhkäisyt. Lisäksi lajissa harjoitellaan moninaisia väistöjä ja torjuntoja erilaisia puolustustilanteita varten.Tutustu lajiin peruskurssilla
Lajin harjoittelu aloitetaan peruskurssilta. Se kestää kuukauden, jonka jälkeen siirrytään harrastajiin. Peruskurssilla harjoitellaan lajin perusteita ja totutetaan kehoa lajiharjoitteluun. Peruskurssille et tarvitse omia välineitä, vaan ne löytyvät salilta.Jatka peruskurssilta harrastajiin
Peruskurssin käytyäsi voit jatkaa harjoittelua harrastajaryhmissä. Tässä vaiheessa harjoittelijoilla pitää olla suojat, sillä treenit sisältävät paljon pariharjoittelua ja sparrailua. Harrastajaryhmissä voit käyttää salilta saatavia suojia, mutta suosittelemme omien varusteiden hankkimista.

Ilmoittautuminen peruskurssille

  • Ilmoittautuminen on sitova