Toiminnallisen harjoittelun aloittaminen kannattaa tehdä maltillisesti. Harjoituskertoja voi olla useitakin viikossa, mutta kuormituksen tulee olla kevyttä. Alkuun on hyvä tehdä kestävyyttä parantavia treenejä, lihaskuntoa vahvistavia harjoituksia sekä myös huolehtia kehon huoltamisesta ja liikkuvuuden paranemisesta. Kun riittävä pohja on luotu, voidaan harjoittelussa siirtyä haastamaan kehoa mm. nostamalla kuormitustasoa.

Koska toiminnallisen harjoittelun tärkein työväline on oma kehosi, voi harjoittelun aloittaa milloin vain. Suosittelemme osallistumista ohjatuille Functional Start- tunneille, joissa pääset tutustumaan harjoittelumuotoon ohjatusti. Tunteja järjestetään Kellon toimipisteessä.

▪️🏋️‍♂️FN STARTER🏋️‍♀️ ▪️

Functional Start on toiminnallisen harjoittelun tutustumistunti. FN Starter sisältää 6 treenikertaa, joiden aikana pääset sisälle toiminnalliseen harjoitteluun. Tämän jälkeen voit osallistua Functional- viikkotunneille. Voit tulla mukaan Starter- tunneille milloin vain!

Treeni 1 (mm. soutu, kyykky)
Treeni 2 (mm. seinäpallo, tempaus)
Treeni 3 (mm.naruhyppely, levytankoharjoittelu)
Treeni 4 (mm. levytankoharjoittelu)
Treeni 5 (mm. voimisteluliikkeet,leuanveto)
Treeni 6 (mm. tempaus)

Tutustumiskokonaisuuden voi suorittaa tiiviimmillään 3 viikon aikana, jolloin treenikertoja on 2x/viikko. Vaihtoehtoisesti voit käydä esim. 1x viikossa, jolloin FN Starter kokonaisuuden läpikäyminen kestää 6 viikkoa. Tunneilla saa käydä myös useammin kuin kerran, näin voit harjoitella itselle uusia asioita perusteellisemmin.

Tervetuloa aloittamaan uusi harrastus!