TOIMINNALLINEN HARJOITTELU

Toiminnallinen harjoittelu tähtää kuntoilijan toiminnallisuuden lisäämiseen. Yksi tärkeimmistä periaatteista on monipuolisuus: harjoittelu kehittää monipuolisesti eri osa-alueita, mm. kehon ja liikkeiden hallintaa, voimantuottoa, kestävyyttä, liikkuvuutta ja koordinaatiota. Kokonaisvaltaiset, koko kehoa kuormittavat liikkeet parantavat toiminta- ja suorituskykyä tehokkaasti. Harjoitteluun riittää monesti vain oman kehon paino tai jokin irrallinen lisäpaino/ väline (tangot, pallot, kuulat jne.) Jotta toiminnallisella harjoittelulla päästään hyviin tuloksiin, tulee sen perustua hallittuihin ja tarkoituksenmukaisiin liikkeisiin ja niiden kontrollointiin. Kehonhallinta, kehon kokonaisvaltainen käyttö ja sen ymmärtäminen muodostuu tärkeäksi tekijäksi harjoittelussa.

TUTUSTU TOIMINNALLISEEN HARJOITTELUUN

Lajin harjoittelu alkaa peruskurssilta. Peruskursseja järjestetään säännöllisin väliajoin, ja niistä tiedotetaan sekä kotisivuilla että sosiaalisessa mediassa.

FUNCTIONAL BASIC

Basic tunti on suunnattu liikunnallisen elämäntavan omaaville ihmisille, joilla on jo kokemusta toiminnallisesta harjoittelusta/ fysiikkaharjoittelusta. Tuntien sisältö on yksinkertaisempi ja vaativuudeltaan helpompi kuin Functional tunnilla. Tunnilla käytetään enemmän aikaa tekniikoiden opetteluun ja kertaamiseen. Toimii ponnahduslautana funkkistunneille sekä uusille että vanhoille harrastajille!

FUNCTIONAL

Functional tunnit rakentuvat kausisuunnitelman mukaan. Harjoittelussa huomioidaan mm. kunto, voima, voimistelu ja tukiharjoittelu. Treeniviikko sisältää kolme erilaista harjoitusta: ma treeni 1, ke treeni 2 ja pe treeni 3. Rytmitys etenee 3 + 1 syklillä, eli kolme nousujohteista ja yksi kevennetty viikko.  Harjoittelu on monipuolista ja vaatii harjoittelijalta sitoutumista kehityksen saavuttamiseksi.