OHJEITA OSALLISTUJILLE

Tutustu ohjattujen tuntien ohjeisiin. Sen jälkeen varaa ja vahvista!

Tutustu ohjattujen tuntien viikkoaikatauluun ja tuntikuvauksiin. Aikataulussa valkoiset tunnit ovat keveitä tai keskiraskaita, ja siniset keskiraskaita tai tehokkaita tunteja. Tehokuvaus on suuntaa- antava. Tehoon voi vaikuttaa aina itse: tehdä kevyemmin tai kovemmalla teholla. Varmistathan kuitenkin, että tunti sopii kuntotasollesi.

Varaa tunnille mukavat kiristämättömät liikuntavaatteet. Sisäliikuntakengät ovat suositeltavat, mutta ilmankin pärjää- ellei kyseessä ole sisäpyöräilytunti! Siellä kengät ovat ehdottomat. Kehonhuoltotunnilla ollaan pääsääntöisesti sukat jalassa tai avojaloin. Ulkokenkien käyttäminen on kiellettyä.

Varaa mukaasi juomapullo ja hiki/patjansuojapyyhe.

Pukuhuoneissa on säilytystä varten lukolliset kaapit. Jätäthän sinne kaiken "ylimääräisen" liikunnan ajaksi. Takkeja, laukkuja, reppuja jne. ei saa tuoda liikuntasaleihin.

Jätä puhelin pukuhuoneeseen tai huolehdi sen äänettömyydestä liikuntatiloissa.

Vältä käyttämästä isoja koruja tai voimakkaita parfyymeja. Voimakkaat tuoksut voivat aiheuttaa osalle asiakkaista esim. huonovointisuutta tai migreeniä.

Saavu tunnille aina ajoissa. Ole paikalla salissa viimeistään 5 minuuttia ennen tunnin alkamisaikaa. Ohjaaja aloittaa usein ohjeistuksen jo hyvissäajoin ennen tunnin alkamisaikaa. Mikäli tunti on jo alkanut ja saavut paikalle myöhässä- et ole oikeutettu menemään mukaan. Tunnille ei voi osallistua sen alkamisajan jälkeen. Myöhästymistilanteessa sinulla on kuitenkin aina mahdollisuus tehdä treeni esim. kuntosalilla.

Varaa tarvittavat välineet paikallesi ennen tunnin alkamista. Jokaisen tulee palauttaa omat välineet paikoilleen hyvään järjestykseen tunnin päätteeksi. Huomioithan, että välineiden palauttaminen kesken tunnin on kiellettyä.

Jätä välineet puhtaana seuraavalle käyttäjälle. Pyyhi välineet tarvittaessa salissa olevalla desinfiointiaineella. Sisäpyörät puhdistetaan desinfiointiaineella huolellisesti kauttaaltaan joka käytön jälkeen.

Anna muille kanssatreenaajille harjoittelurauha: esim. äänekäs keskustelu vierustoverin kanssa saattaa häiritä muita ryhmäliikuntatunnille osallistuvia.

Ryhmäliikuntatunnille osallistumiseen tulee varata riittävästi aikaa. Poistu salista vasta, kun tunti on päättynyt - ellei kyseessä ole terveydellinen syy (esim. diabeetikolla verensokerin lasku).

Huolehdithan, että vakuutuksesi on voimassa liikuntaharrastustasi ajatellen.